märts 2019

01märts00:0030sept(sept 30)23:59Ärikliendi uuringud liikmesfirmaltNeutraalne küsitleja võib saada ärikliendilt rohkem teada

Kirjeldus

Liis Viilup uuringufirma juht

Neutraalne küsitleja võib saada ärikliendilt rohkem teada

Võrreldes eratarbijate ostukäitumise uuringutega tundub äriklientide eelistuste uurimine pigem tagaplaanile jäävat. Neutraalse uuringufirma läbi viidud uuring anda hoopis sisulisema sissevaate ärikliendi ootustesse.

Olen aeg-ajalt saanud uuringute tellijatelt tagasisidet, et nad on enda korraldatud kliendiüritustel või müügiesindajate abil äriklientidelt kogutud teabe puhul tundunud, et midagi jääb puudu –  saadud vastused pole piisavalt sisukad või otsekohesed. Näiteks ei saada piisavalt avatult tagasisidet müügiesindajate käitumise, infomaterjalide või konkurentide kohta.

Ausat ja põhjalikku tagasisidet võib koguda uuringufirma, kes pole igapäevase äritegevuse aktiivne osaline ja suudab koguda teavet neutraalselt. Meie kogemus näitab, et kolmandale osapoolele räägitakse pigem rohkem, ausamalt ja antakse olulisemalt teavet.

Kvalitatiivne lähenemine toob rohkem olulist teavet

Tasub mõelda, kas  mõõta äriklientide ja nende esindajate tagasisidet ainult kvantitatiivselt, näiteks stiilis  „rahul/pole rahul“ või anda vastajale võimalus ise avatult rääkida. Tõenäoliselt on vastajal kogemus erinevate pakkujatega ja nad oskavad kogenud spetsialistidena anda väärtuslikku informatsiooni teie teenuste või toodete ja müügiesindajate kohta.

Kvalitatiivse lähenemisega uuringu käigus saadud vastustest võivad esile kerkida täiesti uued aspektid, mida ärikliendid peavad oluliseks, kuid mille peale ise pole toote või teenuse arendamisel ja pakkumisel mõelnud. Äriklientide uuringute puhul tasub samuti kaaluda ka kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetoditega kombineeritud  uuringute kasutamist.

Väärtuslik on ka ärikliendi arvamus kohaliku turu käekäigu ja üldise konkurentsiolukorra kohta. Uuringufirmaga saab eelnevalt konsulteerida, milline metoodika paremini võiks sobida ja mida küsida.  

Ärikliendi otsused on kompleksemad, aga inimlikud

Ärikliendi esindaja peab silmas tööandja huve.  Ärikliendi ostujuht, kaupluse juhataja või tegevjuht on inimene, kes kuulub ettevõtte perekonda ja on tihti üks otsustaja. Samas on ta ka lihtsalt inimene, kes jälgib ajakirjandust, sõidab samadel tänavatel ja eelistab ühte toodet teisele. Need argised eelistused ja otsused mõjutavad teda nii eraelus kui ka tööl.  Lisaks sellele kaaluvad ärikliendid otsuseid langetades rohkem aspekte kui hind, toote/teenuse kvaliteet või valikurikkus.

KLIENDI KOMMENTAAR

Tööandjate Keskliit on kasutanud enda huvigruppide arvamuste kaardistamisel kvalitatiivseid uuringumeetodeid. Näiteks süvaintervjuusid aga ka kutsunud kokku ettevõtjad fookusgruppidesse jagama oma kogemusi.  „Need on põhjalikud ja aitavad mõista arvaja mõtete tagamaid. Selles vormis probleemide ja hoiakute kaardistamine köidab vastajaid rohkem, nende vastused on selgemad ja samuti pakub intervjuuformaat võimalust küsida täpsustavaid küsimusi,“ selgitab tööandjaid esindava keskliidu nõunik Andres Kask.

Helistage või kirjutage ning arutame koos, milline uuring sinu ettevõttele sobiks. Liis Soome, Viilup Uuringud e-mail: liis@viilup-uuringud.ee mobiil: +372 5330 0154  koduleht: www.viilup-uuringud.ee

 

Viin läbi nii kvalitatiivseid (fookusgrupid, süvaintervjuud) kui kvantitatiivseid (online, telefonitsi, silmast-silma, ostumüsteeriumina) uuringuid, Eestis ning Baltikumis ja mujal Euroopas.

Väärtustan oma kliente ja nende aega. Mul on aega ja huvi, et tarbijate käitumise mõistmiseks otsida õigeid küsimusi ja lahendusi ning leida praktilisi tulemusi. Unikaalsuseks on 8 aastat turunduse kogemust kombineeritult 8 aastase turu-uuringute läbiviimise kogemusega. Tänu pikaajalisele kogemusele on väga head koostööpartnerid nii Eestis kui mujal Euroopa riikides.

Viilup Uuringud klientide hulgas on:

 

 

Aeg

Märts 1 (Reede) 00:00 - September 30 (Esmaspäev) 23:59

Leave a comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

X