ICC Eesti asutamine laiendab oluliselt meie tegevuste ja pakutavate teenuste ringi.
Osa tegevustest puudutab ainult ICC Eesti liikmeid:
ICC-st laekuva info töötlemine ja edastamine
ICC sekretariaat väljastab hulgaliselt infot, mis puudutab rahvusvahelise kaubanduse praktilisi võtmeküsimusi alates ICC seisukohavõttudest aktuaalsetel teemadel, uute normide väljatöötamisest ja kehtestamisest, petturlusest ja teistest kommertskuritegudest. Enamik sisulist informatsiooni laekub ICC komisjonidest, mida on kokku 13. . |
ICC Eesti esindajate nimetamine ICC komisjonidesse, töö komisjonidega
Kogu ICC sisuline töö toimub läbi ICC komisjonide ja nende juurde moodustatud töörühmade. ICC Eestil on õigus esitada liikmesettevõtete esindajaid ICC komisjonide liikmeks. Samas loovad ka ICC rahvuslikud komiteed rahvuslikul tasandil komisjone ja töögruppe nendes valdkondades, mille vastu on kohapealne huvi ja vajadus. Oleme avatud liikmete pakkumistele esimeste komisjonide loomiseks. . |
Esindaja nimetamine ICC rahvusvahelise kohtu koosseisu
Vahekohtuniku kandidaadi nimetamine ICC rahvusvahelise vahekohtu (ICC International Court of Arbitration) istungitele ja teiste ICC vaidluste lahendamise kaasuste tarbeks
ICC pakub laias diapasoonis vaidluste lahendamise teenuseid alates ICC rahvusvahelisest vahekohtust. Peale selle on ADR – alternatiivne vaidluslahendus vahemehe (Neutral) abil,vaidluskogu (ICC Dispute Board) oma eriliikidega, ekspertiisikeskus (ICC International Centre for Expertise) ja ICC DOCDEX akreditiivivaidluste lahendamiseks. ICC vajab vaidluste lahendamise teenuste osutamiseks pidevalt vahekohtunikke ja teisi spetsialiste kas alaliseks tööks või ad hoc. Rahvusliku komitee ülesandeks on oma liikmeskonna hulgast sobivaid eksperte leida ja ICC-le esitada. . |
Liikmete põhjendatud huvi ja õiguste kaitsmine Eestis
Nõustamine rahvusvahelise äri spetsiifilistes küsimustes
Loetletud teenuseid osutatakse ainult liikmesfirmadele. Järgnevaid pakutakse kõigile huvilistele. Liikmetele hinnasoodustus.
Koolitus
Koolitus on valdkond, millele pööravad suurt tähelepanu nii ICC kui enamus rahvuslikke komiteesid (ICC NC-d). Eesmärgiks on tõsta väliskaubanduses osalejate professionaalset taset eelkõige tehinguoskuste ja lepingute osas. Sellepärast on peatähelepanu Incotermsi, maksevormide, ICC tüüplepingute, läbirääkimisoskuste jms osas.ICC Eesti on teinud ettepaneku taaselustada ICC-s omaaegne kampaania Väliskaubandus lihtsaks! ehk “Make Trade Simple!”, mis oli suunatud väliskaubanduslepingute sisulise kvaliteedi otsustavale parandamisele. Väliskaubanduslepingud peavad olema lihtsad, selged, pooli siduvad ja tehingupooled ise peavad olema võimelised lepinguid sõlmima ja täitma. Praegu on selleks kõik vajalikud tööriistad ICC näidislepingute, Incotermsi ja teiste ICC normide ja reeglite näol olemas. Neid tuleb ainult tunda ja kasutada.ICC Finland ja teiste põhjamaade sõsarorganisatsioonide kogemus näitab, et koolituse vastu tuntakse vaatamata majanduskitsikusele ettevõtjate hulgas suurt huvi. . |
ICC publikatsioonide ja muu asjakohase kirjanduse müük
ICC on väljatöötanud ja kirjastanud palju norme ja käsiraamatuid ning tüüplepinguid rahvusvahelise äri vallas. ICC Eesti on teinud selle kirjanduse Eestis kättesaadavaks.Ka selles vallas on põhjamaade ettevõtjate hoiak järgimistvääriv – Incoterms® 2010 on bestseller, aga ka teiste ICC publikatsioonide vastu tuntakse selget ostuhuvi. . |
Konverentside korraldamine
Õppereiside korraldamine
ICC Eesti jätkab ka kõigi seniste teenuste osutamist:
Kella Kuue Klubi üritused
Välispartneri otsing
Ekspordile suunatud ettevõtte põhiküsimus on: kuidas leida endale sihtturul häid ja kasulikke äripartnereid. Loomulikult võib uute partnerite leidmise tööd teha keegi ettevõttes seespool. Kuid tihtilugu on ressursi (aeg, raha) kokkuhoiu mõttes kasulikum uute partnerite leidmine usaldada professionaalsetele kontaktiloojatele.Standardne välispartneri otsingu teenus on lihtne, mugav, kiire ja suhteliselt soodne võimalus leida uusi äripartnereid ICC Eesti välismaiste ettevõtlusekspertide kaudu. Meie senine kogemus välispartneritega on tõestanud, et tegevusviis, kus potentsiaalse välispartneriga kontakteerub välisesindaja, on üldjuhul efektiivsem kui seda teeks võõrkeeles firma töötaja Eestist, kes sageli pole antud riigis kunagi käinud või ei tea turuspetsiifikat.Enne teenuse alustamist toimub personaalne kohtumine Eesti ettevõtte ja väliseksperdi vahel, mille jooksul tehakse kindlaks ettevõtte spetsiifika (tegevus ja toodete valmidus ekspordiks, tootmisvõimsused, senine ekspordikogemus, turundusmaterjalid jne) ning määratakse kindlaks välismaine sihtgrupp. ICC Eesti välispartner esindab Eesti firmat kokkulepitud ulatuses.Töö esimeses faasis kaardistab välisekspert sihtgrupi ettevõtted ning peale Eesti ettevõte poolset aktsepti alustab sihtgrupi kontakteerumist. Välisekspert helistab ja vajadusel kohtub klientidega ning tutvustab neile Eesti ettevõtet ja tema soove/toodangut. Tulemusena selekteeruvad välja need ettevõtted, kes ise ja kellega Eesti firma on nõus kohtuma.Teenuse eesmärgiks viia kokku välismaine klient, kes on huvitatud Eesti ettevõtte toodangust/teenusest ning Eesti ettevõte, kes on iseseisvalt valmis alustama äriläbirääkimisi. . |
Välisturule sisenemine
Turule sisenemise teenuse (Market Entry Service, MES) näol on tegemist teenusega, kus lisaks traditsioonilisele uute partnerite (klientide) leidmisele välisriigis eelneb tegevusplaani väljatöötamine ja järgnevad konkreetse firma külastused. Töö teostajaks on ICC Eesti välisriigis elav ja tegutsev ettevõtlusekspert, kes tunneb kohalikku turgu ning kel on laialdane suhetevõrk.Enne reaalse töö ning lepinguliste suhete juurde asumist toimub kohtumine Eesti ettevõtte ja ICC Eesti (sh. väliseksperdi) esindajate vahel.Teenus koosneb kolmest etapist:
1 ETAPP: KODUTÖÖ. Kodutöö jooksul arutatakse läbi teemad, mis osutuvad oluliseks välisklientide leidmisel ja viimastele Eesti ettevõtte tutvustamisel. Etapp päädib ettevõtte profiili ja tegevusplaani (taktikaline) koostamisega, mis selgelt raamistavad ära tegevused nii sisulises (milline kliendisegment, kuidas läheneda, millist promotsioonimaterjal kasutada jne) kui ajalises (kui kaua kestab) dimensioonis. Tegevusplaan seletab ära, kuidas jõuda uute välisklientideni kõige kasulikumal moel. Kodutöö võib läbi viia ühe või mitme kohtumise kestel, olenevalt kui selge on välisturule sisenemise kontseptsioon. 2. ETAPP: PARTNERIOTSING. Vastavalt koostatud profiilile ja tegevusplaanile kontakteerub välisekspert klientidega ning tutvustab neile Eesti ettevõtet ja tema soove/toodangut. Tulemusena selekteerub välja kaks ettevõtet (potentsiaalsed kliendid), kes ise ja kellega Eesti firma on nõus kohtuma. Partneriotsingu etapi eeldatav kestvus on 1-2 kuud. 3. ETAPP: ELLUVIIMINE. Kui Eesti ettevõte on jõudnud nii kaugele, et on valmis kohtuma teises etapis leitud ettevõtetega, osaleb välisekspert mõlema ettevõtte puhul nii kohtumise ettevalmistamisel kui ka esimesel kohtumisel. Väliseksperdi funktsiooniks on assisteerida Eesti ettevõtet kohtumise juures. Peale kohtumist hinnatakse, kas välisfirmat saab nimetada potentsiaalseks kliendiks. Potentsiaaseks kliendiks loetakse välisriigi ettevõte, kes peale kohtumist Eesti ettevõttega on huvitatud viimasega edasi (otse) läbi rääkima tulevaste ärisuhete osas. Kohtumine ei pruugi kohe tuua Eesti firmale konkreetseid tehinguid, kuid ta annab hea aluse iseseisvalt jätkata äriläbirääkimisi välisfirmaga. |
Kaubandusagentuur
ICC Eesti vahendusel ja nõustamisel on kõikidel huvilistel Eesti firmadel võimalik liituda mõne tegutseva kaubandusagentuuriga või osaleda spetsialiseeritud agentuuri loomisel. Rahvusvahelises praktikas on levinud müügi ja ostu agentuurid (ekspordi ja hanke agentuurid) ning kombineeritud eksport-import agentuurid.Agentuuril on kaks peamist tunnust:
Agentuur ei oma kaupa müügitehingu vältel. Agentuuri ülesanne on korraldada kauba müügi tehing, viia kokku ostja ja müüja. Tasu selle eest makstakse komisjonitasuna sooritatud müügitehingutelt. Üldjuhul agentuur tegeleb (ja tal on see õigus) samaaegselt mitmete erinevate (vahel omavhel konkureerivate) klientide ja kaubagruppidega. Nimetatud kahest tunnusest koorub omakorda välja kaks positiivset ja kaks negatiivset agentuuri külge: Agentuuri eelised. a) Rahaline. Kuna agentuuriga liitumise ja igapäevase opereerimise tasud on väga madalad või puuduvad üldse, siis on agentuur üks odavamaid müügitulemuse saavutamise võimalusi. Investeering ja kulutused tulemuse saavutamisse on minimaalsed. b) Isikuline. Kuna agent ei ole huvitatud ennast siduma üksikute kindlate klientide ja kaupadega, siis annab see agentuuri teenuse tellijale vabaduse valida agente ja turustamise teisi võimalusi. Annab vabaduse mitte olla seotud kindlate isikutega. Agentuuri puudused. a) Risk. Agent ei osta kaupa välja ega müü seda edasi. Agent ei paiguta oma finantsvahendeid kauba alla. Seda teeb agentuuriteenuse tellija. Tellija ei investeeri müügitegevusse agendi kaudu, kuid riskib kauba väärtuse ulatuses tehingu ebaõnnestumise korral. b) Kontroll. Kuna agendi jooksvad kulud ja ettevalmistav tegevus pole üldjuhul finantseeritud teenuse tellija poolt, siis on agent nõudja ja reguleerija positsioonis kauba saadavuse ja ostja-müüja kliendisuhete seisukohalt. ICC Eesti, olles oma liikmesettevõtete majandustegevuselt kasu mitte taotlev organsatsioon, etendab agentuuri teenuse puhul eelkõige nõuandja ja segitaja ning suhete looja ja agentuuri komplekteerija rolli. Pöördudes meie poole saate vastused näiteks järgmistele agentuuri puudutavatele küsimustele: Kas agentuur on minu jaoks kõige õigem tee välisturul tegutsemiseks? Kuidas agentuuri süsteem toimib? Mis tingimustel saab liituda tegutsevate agentuuridega? Kas saab luua uut agentuuri? Kuidas leida head agenti? Kuidas motiveerida agenti rohkem minu heaks töötama? Kuidas kontrollida agendi tegevust? Millal ja kui palju ma hakkan asjast kasu saama? Kuidas vahetada agenti? Kuidas lõpetada suhe agentuuriga? Palju see kõik maksab? |
Tegutseva ettevõtte ostmine välismaal
Et laieneda kiiremini ja vähem riskantsemalt uutele välisturgudele on sissetöötatud ja positsiooni omava ettevõtte ostmine. See on laialtlevinud praktika “küpsetele” turgudele sisenemisel, kus osalejad on paigas ja alustamine “nullist” väga vaevaline ning kallis. Kui on päevakorral konkurendi ülevõtmine, siis on tegemist samuti tegutseva ettevõtte ostuga. Investeerimine või äritegevuse alustamine võivad samuti olla ettevõtte ostu ajendiks.Mitte kõik kliendid ei vaja maakleri või konsultandi teenuseid kogu ettevõtte ostu protseduuri ulatuses. Tavaliselt on laieneva firma juhtkonnas juba strateegiline otsus laienemiseks teise ettevõtte ostu näol langetatud ja pole vaja koos konsultandiga vastavat strateegiat välja töötada. Ent vaja on protseduur tehniliselt läbi viia, milleks pole endal aega või jõudu. Näiteks soovite üles osta konkurenti ning läbi ja lõhki tunnete turul toimuvat ja sihtmärki, kuid vajate neutraalset läbirääkijat, et delikaatse pakkumisega konkurendile läheneda. Ehk jälle olete ise väga hea läbirääkija ja kaupleja ning teate täpselt mida tahate, ent pole piisavalt pakkumisi/kandidaate, kelle hulgast valida. Erinevaid olukordi aitab lahendada ettevõttemaakler.Soovituslik on kasutada ettevõttemaaklerit kogu ostuprotsessi ulatuses. Kui maakler kas liitub või väljub poole protsessi pealt, ei ole üldjuhul võimalik garanteerida parimat soovitud tulemust. Samas kui maakler teeb protsesi kaasa algusest lõpuni, vastutab ta ostetavate kandidaatide leidmise, nende tagapõhja uuringute ja kogu tehingu eest.ICC Eesti ei ole ettevõttemaakler kuid viib teid kokku vastavate inimeste ja firmadega. Need omakorda on valmis teile pakkuma kogu paketti või osa sellest, olenemata, kas olete korporatiivne klient või eraisik. Kogu ost alates strateegia väljatöötamisest ja sihtgrupi määratlemisest, kuni tehingu sulgemiseni, on võimalik panna ülesandeks ja siis ka tulemust nõuda. Lisaks aitab ICC Eesti sobitada antud tehingut teie välistegevuse üldisemasse kontseptsiooni ja langetada võimalikult optimaalset otsust.Strateegia, kriteeriumid, sihtgruppTeid assisteeritakse tegutseva ettevõtte ülevõtmise või ostmise strateegia ja tegevusplaani väljatöötamisel. Meiega koos töötades on tark ära kasutada meie endi ja rahvusvaheliste partnerite kogemusi selles valdkonnas ja arvestada teiste sarnaste tehingute õppetunde. Rahvusvaheline aktiivsus ning välismaa olude tundmine ja sidemete omamine lisab väärtust ja valikuvõimalusi teie ostusoovi realiseerimisel.Arutame teiega koos läbi ja valime välja sihtgrupi kandidaatidest, kes vastavad teie soovidele ja nõudmistele. Arvestada tuleb kõike, alates ettevõtte suurusest, majandusnäitajatest, positsioonist turul ning lõpetades töötajate CV-dega ja kontori asukohaga. Fikseerime teie panuse suurusjärgu ja selgitame välja investeeringu tulemuslikkuse ajas ja rahas.
Ostu protseduuri esimeses etapis paneme paika ülevõtmise strateegia, kujundame pildi teie vajadustest, otsime välja sihtgrupi, uurime omanikke, kandidaatide tausta ning vaatame läbi kogu protseduuri dokumentatsiooni. Selgunud/tekkinud olukorda arvestades valmistame ette järgmised sammud. Kandidaadile lähenemine ja läbirääkimised Selles protsessi etapis on väga oluline kasutada neutraalse läbirääkija (esindaja) abi. Ostu pakkumise tegemine on tihtipeale emotsionaalne tegevus. Eriti, kui on tegemist konkurendi ülevõtmisega või eraisikust ainuomaniku elutöö sihtimisega. Esialgse anonüümsuse säilitamisel on selles faasis suur tähtsus. Tegutseme teie esindajana ja oleme täielikult teie huvide eest väljas. Teie nimi jääb esialgses läbirääkimiste etapis konfidentsiaalseks, samas saab hangitud teile vajaminev informatsioon. Selle tulemusena selgitatakse välja lõplik sihtfirma keda osta, veendutakse, et omanikud on valmis oma ettevõtet müüma, ja räägitakse läbi kõik tehingu tingimused. Due diligence, tehing, majanduslik analüüs, juriidiline kontroll Edukas ja riskideta tehing õnnestub ainult mitmete osapoolte koostööna. Ettevõtte ülevõtmine või ost peab olema juriidiliselt ja majanduslikult 100% õigesti sooritatud. Teie poolt tuleb soov ja ülesande püstitus ning majandusharu sisene kompetents, meie lisame professionaalse ettevõtte väärtuse määrangu, võimalike lõksude analüüsi, viime läbi kandidaadi otsingud ja turunduse, esindame teid kogu läbirääkimiste protsessis, vaatame üle kogu dokumentatsiooni ning kontrollime tehingu vormistamist ja sulgemist äritegevuse seisukohalt. Lisaks läheb vaja juriidilist ja audiitori kompetentsi. Tehingu dokumendid, aruanded, taustauuringud on mõistlik jätta teie palgatud juristi ja audiitori kontrollida. Me ei suru peale oma valikut. Ostetava firma aruandeline analüüs (due diligence) on soovituslikult vajalik ja seda peab tegema erapooletu asjatundja, kes pole seotud tehingu läbiviimisega. |
Ettevõtte asutamine (allüksuse loomine) välismaal
Mitte kõikides riikides maailmas pole ettevõtte asutamine niivõrd lihtne, kiire ja odav kui Eestis. Pigem on Eesti erandite hulgas. Kui teie soov on äri alustada välismaal sel moel, et asutate ettevõtte või oma Eesti ettevõtte allüksuse (ehk niinimetatud “greenfield” investeering), soovitame eelkõige uurida järgi millised bürokraatlikud takistused, residentuuri nõuded ja eelkõige minimaalse kapitali nõuded vastavas riigis kehtivad. Kogu protseduur võib riigiti olla üsna keeruline ja pikaajaline. Vaatamata Euroopa Liidu ühtsustatud reeglistikule on erinevused ettevõtte asutamises liikmesriikide kaupa erinevad.ICC Eesti on valmis arutama ja nõustama firma asutamise küsimustes. Me ei registreeri ettevõtteid ega müü valmisfirmasid, aga saame hankida vajamineva informatsiooni ning hinnata toimingu optimaalsust teie kontekstis. Saame kasutada meie koostööpartnerite kogemusi ja kontakte oma asukohariigis ning lasta neil hankida vajaminevat informatsiooni. Näiteks:
ettevõtte või esinduse asutamise väljaselgitamine protseduuri väljaselgitamine ja nõustamine läbiviijate leidmine esimesed sammud tegevuse alustamisel pärast registreerimist. |
Koostöömudeli väljatöötamine
Teisi ICC Eesti pakutavaid teenuseid aluseks võttes ning ICC Eesti universaalset rahvusvahelist kogemust kasutades on võimalik erinevaid turule sisenemise või välismaal tegustsemise variante kombineerida omavahel. Tihtipeale klassikalised õpikust võetud tegevusjuhised ei pruugi tegelikkuses toimida üks-ühele. Seetõttu on ICC Eestil tuhandete erinevate firmade õnnestumiste ja ebaõnnestumiste kõrvaltvaatajana unikaalne võimalus nendest arengutest õpitu põhjal koostada just teile sobivaid laienemise mudelite ettepanekuid.Kuna tegelikkus ei pruugi alati olla üheselt sooritatav kaubanduspartneri ekspluateerimine või edasimüüja leidmine või esinduse loomine või konkurendi ülevõtmine, siis meelepärase tulemuse saavutamiseks võib vaja minna kombineeritud või hoopis erilist mudelit. Koostöömudeli väljatöötamise teenuse raames töötame koostöös teiega välja ebastandardse turule sisenemise või laienemise strateegija ning komplekteerime selle elluviijad. Vahel on kõrvaltvaatajal parem hinnata olukorda ja ettevõtte tugevusi/nõrkusi. Meie eksperdid tutvuvad teie soovidega ja teevad esialgu ettepaneku. See on tasuta. Edasi, kui läheb ettepankute elluviimiseks, lepime kokku ülesanded ja tingimused.Mõned näited olukordadest kus on kasutusel kombineeritud mudel:
ALLHANKE TELLIMINE ALLHANKE TEGEMINE LAIENDATUD PARTNERIOTSING KITSENDATUD PARTNERIOTSING ÜHISETTEVÕTE STRATEEGILINE VÕI KAUBANDUSLIK LIIT TOOTMISE ÜLEVIIMINE VÄLISMAALE MÜÜK LÄBI OSTU ESINDUS KOOS AGENDIGA KOOPERATIIVNE TEGEVUS EKSPORDITEENUSE SISSEOST KAASKASUTUS LITSENTSIMINE JA FRANTSIIS |
Teenused on mõeldud kõigile, hoolimata ettevõtte suurusest ja ekspordi kogemusest. Kõik tööd teostatakse käsikäes ICC Eesti ametlike koostööpartneritega välisriikides, mis tagab tulemuslikkuse, kuna kaasatud on kohalikku turuspetsiifikat tundvad eksperdid.
Lisateenused
Taotluste ja plaanide kirjutamine – eelkõige abi ekspordiplaanide koostamisel, eksporditurunduse toetuse taotlusel EASist jne.
Välisriikide hangetel osalemine – pakkumiste koostamine, välishangete info vahendamine, ühispakkumised.
Kui tunnete meie teenuste vastu huvi või soovite täiendavat informatsiooni, võtke palun ühendust, et saaksime välja selgitada, millisest teenusest oleks Teie ettevõttele kõige rohkem kasu.