Isiklike ärivõrgustike loomine ja kontaktidega suhtlemine on tänase äri üks elevantidest, kelle turjale ettevõtlusmaailm toetub. Business networkingut või maakeeli ärivõrgustamist kirjeldatakse kui tuttavate ja mõttekaaslaste rühma loomist ja korrapärast nendega suhtlemist vastastikuse kasu saamiseks. Ärivõrgustamine põhineb küsimusel „Kuidas ma saan sulle kasulik olla?“
Aasta enne Facebooki, 2003. aastal loodi ettevõtjatele suunatud sotsiaalvõrgustik LinkedIn ja täna on LinkedInis pool miljardit eraisiku kasutajakontot ja 14 miljonit firmalehte. Eesti vastavad numbrid on 140 tuhat eraisiku kontot ja üle 4 tuhande LinkedIni firmalehe. LinkedIn on teistest suhtlusvõrgustikest erinev, sest ta keskendub oma ala professionaalide kokku viimisele. Platvormi sisu ja ülesehitus on keskendunud äri- või tööalaste suhtlemisvajaduste rahuldamiseks.
Kuidas LinkedIn saaks su edule kaasa aidata?
LinkedIn on neile, kes teadlikult oma personaalset ja firma brändi tahavad juhtida. Veel paar aastat tagasi peeti LinkedIni ekslikult värbamisportaaliks ja kindlasti ta seda teenust ka vähesel määral pakub, aga täna iseloomustavad LinkedIni kõige paremini tema suunatus sotsiaalsele turundusele ja müügile. LinkedInis on väga selgelt näha, kuidas võtmeisikute personaalsed brändid nende ettevõtete arengule jõudsalt kaasa aitavad, vaadake näiteks Richard Bransoni uudistevoogu LinkedInis.
Sarnaselt oma konkurentidele jälgib LinkedIn oma kasutajaid ja kasutustrende. Uuringute tulemused reastavad kasutuspõhjused nõndaviisi:
- Professionaalne ettevõtlusega seonduv võrgusuhtlus ja ärisuhete arendamine
- Professionaalse isikliku kuvandi loomine ja edendamine
- Eriala ja valdkonna uudiste jälgimine
- Õppimine
- Kõikvõimalikud taustauuringud, alates äripartneritest ja potentsiaalsetest töötajatest
- Tööotsing
- Töötajate otsing ja headhunting
- Äripartnerite ja klientide sihtotsing, ärivõimaluste loomine, nišiturundus
- Otsekontaktid otsustajatega
- Sotsiaalne turundus, PR ja müük
Esimesed kaks motiivi on valdavad ja nad katavad umbes poole kõikidest kasutamise põhjustest.
Oleme ICC Eestis kavandamas uut koolitust LinkedInist kasu lõikamiseks, mis on välja töötatud ICC liikmete spetsiifilisi vajadusi arvestades.
LinkedIni koolitusteemad on järgmised:
- Sissejuhatus LinkedIni ehk miks teda ettevõtjale ikkagi vaja on
- Miks peaksid LinkedInis olema kõik su firma töötajad
- Profiili tegemise 7½ sammu – minimaalsed profiili elemendid ilma milleta profiil ei ole nähtav
- Kontaktivõrgustiku laiendamine. Ohutus LinkedInis
- Võrgusuhtlus – personaalne ja firma sotsiaalne turundus ja müük LinkedInis
Koolituse kestvus: ~2-3 tundi
ICC liikmetele kehtib soodushind
Pane end siin kirja, kui arvad, et ka Sinu ettevõttel ja töötajatel on LinkedIni vahendusel võimalik tulu luua ning me võtame Sinuga sel teemal ühendust! Võib kirjutada ka otse e-posti aadressil icc@icc-estonia.ee