Tänane tarbija oma ootuste, vajaduste, hirmude ja eelistustega ei ole enam samasugune kui ta oli viis või kümme aastat tagasi. Turg on teatud mõttes stabiliseerunud, hulk tarbijate poolt kasutatavaid brände on tänaseks saanud piisavalt eakaks, saavutanud kindla kuvandi ja tuntuse; teisalt tulevad turule juurde „popid“ väiketootjad, toimuvad ühinemised jne. Tarbija jaoks on taustal on toimumas ka palgaralli ja tööjõu puudus, mis tagab tarbijate finantsilise kindlustunde kasvu ning mitmetele rohkem võimalusi.
Tarbija käitumise muutus võib tekitada ka turunduse ja müüdiedenduse jaoks uudse situatsiooni. Võibolla oled ka Sina brändi turundajana või müügi soodustajana situatsioonis, kus ettevõtte brändi tuntus on kõrge ja tarbijate valmisolek brändi tooteid või teenuseid osta on heal tasemel, aga ettevõtte brändide ostmisel turukasvust kiiremat kasvu või püsivat lojaalsete klientide arvu kasvu ei pruugi olla. Iseenesest on ju kõik hästi, aga samas võib tekkida küsimus, et miks ei ole märgatavat edenemist. Mis siis tarbijatele korda läheb ja mida nad ootavad?
Turundusel ja müügil on tähtis teada seda, miks inimene ostuhetkel just nii otsustab, mitte see, mida ta oma unistustes õigeks peab. Turu-uuringust saab vastused olulistele küsimustele, mis tekivad turundusotsuste langetamisel ning annavad sisendi müügiargumentide loomiseks, sest sellest selgub, kuidas tarbija tegelikkuses asju näeb ja tajub. Turu uuringu tellija ei pea teadma, millist tüüpi uuringut vaja teha oleks, selle aitab valida uuringu läbiviija, kes on kursis, millised meetodid missuguseid tulemusi annavad. Turundajal ja müügi soodustajatel võiks olla eesmärk või hüpotees, millele ta vastuseid otsib ja mis informatsioon võiks tal reaalselt aidata tegevusi täpsemalt planeerida.
Tarbijate mõistmisel ei pruugi piisav olla kvantitatiivne uuring ning võimalusel tasuks kaaluda läbi viia kvalitatiivne turu-uuringu, kus inimesed ise spontaanselt räägivad oma tarbimise viisidest, soovidest ja hoiakutest ning saab teada, mismoodi ja millises sõnastuses inimesed tahavad toote/teenuse kohta kuulda. Vastuse saab küsimusele, miks inimesed teatud viisidel käituvad ning milliste argumentide alusel enda jaoks valikuid teevad. Loomulikult on võimalus teha kvantitatiivne turu-uuring, mis küsib ka muid küsimusi kui ainult KPI-de katmiseks vajalik. Meetodeid saab ja tihti tulebki omavahel kombineerida, et saada ettevõtte jaoks reaalselt kasutatavad tulemused.
Viilup Uuringud OÜ keskendub justnimelt turunduslikele turu-uuringutele. Mõistan tegevusvaldkonda, sest mul on 8-aastane kogemus turunduses ning seetõttu oskan mõtestada protsesse turunduslikust perspektiivist ning pakkuda klientide muredest lähtuvalt täpseid uuringuplaane, mis annaks ka kasutatavaid tulemusi. Väikese firma eeliseks on ka see, et tegelen projektiga algusest lõpuni, mistõttu info ei lähe üheski uuringu etapis kaduma ning saan klientide soovide osas olla paindlik. Teen eelkõige brändi, kommunikatsiooni, toote/teenuse ning ostmise ja tarbijakäitumisega seotud uuringuid.
Kui tekkis mõtteid, palun kirjuta või helista ning arutame koos, milline uuring Sinu ettevõttele sobiks.
Liis Soome, Viilup Uuringud
e-mail: liis@viilup-uuringud.ee
mobiil: +372 5330 0154
koduleht: www.viilup-uuringud.ee
Viilup Uuringud OÜ on väike uuringufirma, kes teeb koostööd Eesti, Baltikumi ja Euroopa suurimate online paneelide omanike, telefoni-intervjuude keskuste, elanikkonna küsitlejate ning erinevate riikide spetsialistidega. Kõikide koostööpartneritega on pikaajaline koostöö. Ankeedid tõlgib kohalikku keelde vastava emakeelega inimene ning kõik fookusgrupid ja süvaintervjuud viivad läbi osalejatega sama emakeelega inimesed.