17. oktoobril toimus ICC Eesti liikme Tilde Eesti OÜ büroos esitlus, kus tutvustati tõlkeettevõtte tööd ning räägiti laiemalt tõlkemaailmas toimuvast.
Tõlke- ja keeleteenuste valdkond on suuri muutusi läbimas, mida iseloomustavad sellised märksõnad nagu tehisintellekt, chatbotid, kõnetuvastussüsteemid jm. Piltlikult võib tänased teenusepakkujad jagada kaheks:
- traditsioonilised tõlketeenusepakkujad
- uue põlvkonna tehnoloogiaettevõtted
Väga huvitav oli saada laiem ettekujutus sellest, millises äris Tilde Eesti osaleb ja kuidas see valdkond globaalselt areneb. Suund, kuhu antud haru liigub (k.a tehisintellekt, mis on juba tänasel päeval ka tõlketeenuseäris sees), oli paeluv.
Selge on see, et virtuaalsed assistendid ja chatbotid on kasvav trend. Balti riikidest areneb Tilde sõnul just Lätis, kus asub ettevõtte peakontor, see suund hetkel kõige kiiremini edasi.
Üritusel osalejad said lisaks eeltoodule ettevõtte tegevjuhilt Pekka Myllylält ja keeletehnoloogia arendusjuhilt Martin Lutsilt häid näpunäiteid traditsioonilise tõlke, masintõlke ja AI osas, mis võiks aidata tulevikus teha kindlamaid otsuseid tõlketeenusepakkuja valiku osas.
Tilde gruppi kuulub kolm ettevõtet. Neist vanim ja suurim on Tilde SIA, mis asutati 1991. aastal Riias. Lätikeelsete fontide loomisega alustanud väikeettevõttest on nüüdseks saanud arvestatav jõud Baltimaade tõlkemaastikul ja rahvusvaheliselt tunnustatud arendaja keeletehnoloogia vallas. 2000. aastal sündisid Tilde IT Vilniuses ja Tilde Eesti OÜ Tallinnas.